کناف

رنگ آمیزی کناف چیست

کناف کاری در تهران گروه آرپا

رنگ آمیزی کناف چیست

رنگ آمیزی کناف مهمترین قسمت نصب کناف است. کناف (به انگلیسی (Knauf، امروزه در سطح گسترده مورد توجه صنعت ساختمان سازی قرار گرفته، و از انواع آن برای پوشش دیواری و سقفی، و همچنین اجرای دکوراتیو یا دکوراسیون داخلی استفاده می شود. کناف پیلت یا صفحه ای کاربرد بیشتری را برای موارد ذکر شده داشته، و از مهمترین موارد کاربرد و ویژگی های کناف می توان به این موارد اشاره نمود:

  • برای پوشش دیواری به عنوان تیغه جدا کننده

  • برای پوشش سقف و ایجاد سقف کاذب

  • برای ایجاد دکوراسیون داخلی

  • انعطاف پذیری و تنوع بسیار عالی برای ایجاد انواع دکوراسیون داخلی

  • امکان عایق بندی ساختمان با استفاده از فضای مابین کناف و دیوار اصلی یا سقف ساختمان

  • نصب آسان و سریع

  • وزن سبک نسبت به دیگر مصالح و با مقاومت عالی در برابر زلزله

  • قابلیت تعویض و تعمیر آسان

  • رنگ پذیری مناسب و قابلیت رنگ کردن با انواع رنگ ها

 رنگ آمیزی کناف را می توان آخرین مرحله برای اجرای کناف دانست که این مرحله، مهمترین قسمت کار بوده و به همین دلیل از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در ادامه این متن در مورد رنگ کردن کناف به صورت کامل توضیح می دهیم.

کناف کاری در تهران گروه آرپا
رنگ آمیزی کناف چیست

نکات مهم در رنگ آمیزی کناف

رنگ آمیزی کناف کاری است که آن را باید به افراد متخصص سپرد و اگر محل کناف در سقف باشد این موضوع اهمیت بیشتری پیدا می کند زیرا، برای این کار علاوه بر مهارت بالا به صبر و حوصله نیز نیاز است. همچنین برای رنگ کردن کناف به هیچ وجه فریفته ی قیمت پایین دستمزد رنگ کاری یا همان نقاشی کناف نشوید زیرا، قطعا شما برای انجام کناف ها هزینه کرده اید، و بهتر است برای آخرین قدم یعنی نقاشی کناف نیز از بهترین استادان نقاش استفاده کنید و هیچگونه ریسکی را متقبل نشوید.

رنگ آمیزی کناف با استفاده از رنگ های مختلفی قابلیت اجرا دارد. توصیه می شود برای رنگ کردن و نقاشی کناف از رنگ های استاندارد و معتبر استفاده شود. سعی کنید رنگ های برندهای معتبر را خریداری کنید و برای آماده سازی آنها طبق دستور کارخانه سازنده رنگ استفاده کنید تا رنگ شما، ماندگاری استاندارد خود را داشته باشد.

مراحل زیر سازی برای رنگ آمیزی کناف

رنگ آمیزی کناف در زمره کارهای پایانی نصب کناف می باشد. کناف ها پس از اینکه نصب می شوند باید در ابتدا محل نصب لامپ ها، کلیدها، پریزها و غیره در آنها تعبیه شده، و پس از آن محل اتصال کناف ها یا درزهای آنها پوشیده شود. برای این کار از بتونه درزگیر استفاده می شود. برای این کار بتونه درزگیر را طی یک یا دو مرحله کاری بر روی کناف اجرا می کنند، و پس از اینکه درزها گرفته شد. شاهد یکسری برآمدگی ها و ناصافی ها در سطح کناف خواهیم بود. برای رفع این مشکل سطح کناف را به وسیله ماستیک ها صاف و یکدست می کنند، و پس از آن، برای آخرین بار سطح کناف را سمباده زده و صاف و صیقلی می کنند که به این کار در اصطلاح آستر زدن می گویند. زمانی که عملیات آستر زدن پایان یافت باید کار را تمیز کرده، و پس از این مراحل کار برای رنگ کردن کناف یا همان نقاشی کناف آماده می شود.

رنگ آمیزی کناف مرحله ای است که هر نقاشی تمایل دارد آن را به بهترین نحو انجام دهد، به همین دلیل گاها از روش های اشتباهی برای زیرسازی رنگ کردن کناف استفاده می شود که، این روش ها اگر چه در اوایل عالی به نظر می رسند ولی با گذشت زمان کوتاهی عوارض خود را نشان می دهند. برای مثال بعضی از نقاشان از بتونه روغنی برای ماستیک زدن کناف استفاده می کنند. این بتونه زیر سازی صاف و صقیلی ایجاد می کند ولی  ضخامت کمی دارد، و سازگاری مناسبی با کناف ندارد، به همین دلیل در مدت کوتاهی پس از اجرا دچار پوسیدگی و ترک خوردگی می شود. به همین دلیل توصیه می شود برای زیر سازی رنگ کردن کناف از دستور العمل ویژه شرکت سازنده استفاده شود.

09194218279  –  جدی

مقالات گروه آرپا درباره کناف

رنگ آمیزی کناف با چه رنگ هایی انجام می شود؟

رنگ آمیزی کناف به عنوان آخرین مرحله کار کناف محسوب می شود. رنگ کردن کناف معمولا با استفاده از رنگ های مختلفی انجام می شود. از مهمترین رنگ هایی که در رنگ کردن کناف مورد استفاده قرار می گیرند، می توان به این موارد اشاره نمود:

رنگ آمیزی کناف با رنگ پلاستیک بیش از سایر رنگ ها انجام می شود، و دلیل این کار قابلیت های ویژه این رنگ از جمله امکان شست و شوی آن است. این رنگ در کیفیت های مختلفی تولید می شود که نمونه های نیم پلاستیک و تمام پلاستیک آن از شهرت خاصی برخوردارند. البته این رنگ قابلیت شست و شوی صد در صدی ندارد اما به دلیل مات بودن شکست نور به خوبی در آن انجام می گیرد و کار نهایی را بهتر نشان می دهد.

رنگ آمیزی کناف با استفاده از رنگ های پلاستیک مقبولیت بیشتری دارد اما برای رنگ کردن کل کناف و یا قسمت های خاص از رنگ  اکریلیک استفاده می شود تا محصول نهایی کاری خوب و قابل پذیرش برای تمامی سلیقه ها باشد. این رنگ، یکی از بهترین رنگ های موجود در بازار است، و فاقد هر رنگ و بویی می باشد. مهمترین شاخصه این رنگ قابلیت شست و شو بودن آن است. از این رو رنگی مقاوم در برابر شرایط مختلف می باشد. از دیگر ویژگی های رنگ اکریلیک می توان، به این موارد اشاره نمود:

  • سهولت در اجرا و خشک شوندگی سریع

  • داشتن سه نوع طیف رنگی مات، نیمه مات و براق، و همچنین داشتن رنگ های ویژه برای اجرای دکوراتیو

  • مقاوم در برابر ترک های کوچک به دلیل داشتن قابلیت کشسانی

  • سازگار با محیط زیست و فاقد حساسیت های خاص

رنگ آمیزی کناف با رنگ روغنی برای موارد خاص مثل لبه ها و طرح های روی کناف انجام می شود. ولی با این حال دیده شده در موارد خاص نیز از این رنگ برای قسمت های دیگر کناف استفاده می شود.

گروه نقاشی ساختمان آرپا

استادکاران و هنرمندان ماهر در انواع نقاشی ساختمان در تهران

09194218279

تماس با ما

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *