مقالات نقاشی ساختمان

قیمت نقاشی ساختمان

قیمت نقاشی ساختمان

[av_textblock size=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” font_color=” color=” id=” custom_class=” av_uid=’av-k8u1q2hr’ admin_preview_bg=”]

قیمت نقاشی ساختمان و خدمات آرپا

معمولا هر ساختمان (تجاری یا مسکونی) حداقل برای یکبار یا بیشتر میزبان نقاشان ساختمانی بوده است. نقاشی ساختمان از آن دسته مشاغلی است که به همه ی مکان ها سرک می کشد و رد پای خود را در همه جا باقی می گذارد و تقریبا دوری جستن از آن اجتناب ناپذیر است. حتی اگر تمایلی به رنگ آمیزی دیوارهای محل زندگی و کار خود نداشته باشید و انتخاب شما همان گچ ساده و یا کاغذ دیواری باشد ولی باز هم  برای رنگ کردن درب و پنجره و نرده ها حتما پای یک نقاش ساختمان به خانه و محل کارتان باز شده است.

هنر نقاشی ساختمان  که در طی سال های اخیر با تحولات چشم گیری در تنوع وکیفیت رنگ ها، تکنیک های به روز و ابزارهای پیشرفته نقاشی همراه شده، متقاضیان زیادی را برای دریافت خدمات متنوع نقاشی جذب کرده وسبب داغ شدن حرفه نقاشی ساختمان شده است. خدماتی که توسط شرکت های نقاشی ساختمان و اساتید این حرفه ارائه می شود بسیار گسترده و متنوع است. اگر قصد استفاده از خدمات نقاشی را دارید حتما با یک شرکت نقاشی ساختمان معتبر تماس بگیرید تا از انتخاب خود پشیمان نشوید.

شرکت نقاشی ساختمان آرپا که بعنوان یکی از شرکت های معتبر در زمینه نقاشی ساختمان سال هاست فعالیت می کند و خدمات گسترده ای را ارائه می دهد، علاوه بر استان تهران در شهرهای مختلفی از جمله  مشهد، شیراز، اصفهان، تبریز، کرمان و سایر شهرهای کشور در حال ارائه خدمات نقاشی ساختمان به هموطنان می باشد.

قیمت نقاشی ساختمان

عوامل موثر بر قیمت نقاشی ساختمان

  1. متراژ ساختمان

 مطمئنا می دانید که قیمت نقاشی ساختمان با توجه به بعضی فاکتورهای کار متغیر است و هیچ استادکاری نمی تواند قبل از بازدید کار قیمت مشخصی را بعنوان هزینه و دستمزد نقاشی به مشتری خود اعلام کند. اولین فاکتوری که برای قیمت نقاشی ساختمان در نظر گرفته می شود متراژ ساختمان بر حسب متر مربع  است. مساحت هر دیوار اتاق و سقف بر حسب متر مربع محاسبه می شود و عدد بدست آمده میزان رنگی را که نقاش ساختمان باید تهیه کند مشخص می کند. هر چقدر که متراژ و تعداد اتاق ها بیشتر باشد زمان و رنگ مصرفی نیز به همان نسبت بیشتر است و در نتیجه هزینه دستمزد نقاش ساختمان افزایش پیدا می کند و قیمت نقاشی ساختمان هم بیشتر می شود.

  1. مقدار و نوع رنگ انتخابی

عامل دومی که بر قیمت نقاشی ساختمان تاثیر گذار می گذارد، نوع رنگ ساختمان است. قیمت رنگ روغن نقاشی ساختمان از سایر رنگ ها بیشتر است. قابلیت شستشو و درخشندگی رنگ روغن از ویژگی های برجسته این رنگ به شمار می رود. نقاشان شرکت آرپا علاوه بر رنگ روغن بنا به درخواست وسلیقه متقاضی از سایر رنگ ها نیز برای رنگ آمیزی ساختمان استفاده می کنند. از رایج ترین رنگ هایی که مورد پسند مشتریان است می توان رنگ های اکرلیک، رنگ روغن، رنگ پلاستیک و مولتی کالر را نام برد.

قیمت  نقاشی ساختمان با رنگ اکریلیک  از رنگ روغن کمی کمتر است و متقاضیان زیادی دارد. رنگ آکریلیک پوشش خوبی دارد و ترک های دیوار را می پوشاند، در برابر رطوبت مقاوم است، نسبت به رنگ روغن بوی کمتری دارد و قابل شستشو نیز می باشد. بعد از رنگ آکریلیک، بیشترین قیمت رنگ ساختمان را دارد.

رنگ پلاستیک به این دلیل که قابل شستشو نیست اغلب برای سقف ها استفاده می شود. البته نوع درجه یک رنگ پلاستیک قابلیت شستشو را دارا می باشد ولی با این حال نمی توان صد درصد روی آن حساب کرد. گرچه رنگ پلاستیک بدون بو است و نسبت به رنگ روغن زودتر خشک می شود اما خیلی زود کثیف وچروک می شود و تمیز کردن آن کار دشواری است. اما اگر هر دو یا سه سال رنگ منزل یا محیط کارتان را عوض می کنید، استفاده از رنگ پلاستیک گزینه مناسبی است چرا که هزینه کمتری دارد و در مدت زمان کوتاهی اجرا می شود. یکی دیگر از انواع رنگ های پر کاربرد در نقاشی ساختمان رنگ مولتی کالر است.

رنگ مولتی کالر تنوع زیادی دارد و بدون بو است و در برابر آلودگی ها مقاومت بالایی دارد و بیشتر برای مکان های شلوغ و پر تردد به کار می رود. لازم به ذکر است برند رنگ ساختمان بر قیمت نقاشی ساختمان تاثیر گذار است.

توصیه می کنیم قبل از نقاشی ساختمان در رابطه با برند رنگ های ساختمانی از مشاورین نقاشی ساختمان مشورت بگیرید تا نمونه های مختلف اجرا شده را در اختیارتان بگذارند و راهنمایی های لازم را از ایشان دریافت کنید.

  1. ارتفاع سقف و دیوارها

ارتفاع زیاد یکی دیگر از عواملی است که قیمت  نقاشی ساختمان را بالاتر می برد.هر چقدر ارتفاع سقف بیشتر باشد به همان نسبت رنگ بیشتری مورد استفاده قرار می گیرد و کار برای نقاش کمی دشوارتر می شود و دستمزد نقاش نیز افزایش پیدا می کند. سقف مکان هایی مانند بعضی از ساختمان های لاکچری یا مراکز تجاری، سالن های ورزشی، استخرها، سوله ها و غیره که دارای ارتفاع زیادی هستند، کار را برای نقاش ساختمان دشوارتر می سازند. در این مکان ها نقاش باید از داربست استفاده کند که روند کار کمی کند تر و فشار کار بیشتر می شود.

در این بین نقاشی سوله ها قیمت بالاتری دارد چون لازم است در زیر کار از ضد زنگ استفاده شود و ارتفاع زیاد سوله استفاده از داربست را ضروری می کند و سختی های کار را چند برابر می کند و قیمت کار نقاشی ساختمان را افزایش می دهد.

  1. تاثیر بافت دیوار بر قیمت نقاشی ساختمان

دیوار های غیر گچی و کار شده که یا با آجرهای تزئینی طراحی شده اند و یا بافت دار هستند میزان رنگ بیشتری را برای نقاشی و رنگ آمیزی مصرف می کنند که همین امر سبب افزایش قیمت نهایی نقاشی ساختمان می شود. همچنین اگر دیوارهای منزلتان را با کاغذ دیواری پوشش داده باشید و حالا تصمیم به تغییر دکوراسیون گرفته ایدو رنگ آمیزی دیوارها را مد نظر دارید، باید بدانید که جدا کردن کاغذدیواری زمان بر است و تمیز کردن چسب های به جا مانده بر روی دیوار بسیار دشوار است، تعویض بلکا نیز به همان نسبت دردسر ساز است. بنابراین برای این خدمات  هزینه های جداگانه ای در نظر گرفته می شود و بر قیمت نقاشی ساختمان افزوده می شود.

  1. کارهای ظریف کاری و جزئی

قسمت هایی از سقف که دارای گچ بری هستند و یا سقف های کاذب نیاز به انجام ظرافت هایی دارند و گاهی ممکن است برای این خرده کاری ها نیاز به متریال خاصی باشد که همین ظرافت کاری ها زمان بیشتری را می طلبد و در قیمت نقاشی ساختمان تاثیر گذار است.

  1. قیمت نقاشی درب و پنجره ها

قیمت  درب و پنجره ها  نیز بسته به جنس و اندازه ای که دارند متفاوت است. همینطور نوع رنگی که برای این کار انتخاب می کنید بر قیمت نقاشی آن موثر است. هر کدام از رنگ ها کاربرد و کیفیت خاص خود را دارند. برای نمونه شما نمی توانید از یک رنگ مخصوص دیوار برای مصنوعات آهنی و درهای چوبی استفاده کنید. معمولا رنگ روغنی بیشترین کاربرد را برای در و پنجره و نرده ها دارد و می توان گفت انتخاب شایسته و به جایی محسوب می شود. البته رنگ اپوکسی یکی از بهترین رنگ ها برای درب حیاط و وسایل آهنی است و در سازه های فلزی کاربرد زیادی دارد. اما اگر به دنبال رنگی هستید که به لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه نر باشد، پیشنهاد اساتید با تجربه نقاشی ساختمان آرپا، رنگ روغن است.

همانطور که گفته شد در و پنجره ها در جنس و اندازه های مختلفی وجود دارند که علاوه بر جنس، تعداد، ارتفاع، تعداد دستگیره ها، ریزه کاری ها و سختی کار بر قیمت نقاشی آن ها تاثیر مستقیم دارد و فقط با بازدید نقاش قیمت آن ها را می توان مشخص کرد.

  1. کارهای اصلاحی و تعمیرات

ساختمان هایی که تازه ساز هستند و دیوار های گچی دارند که تا به حال رنگ آمیزی نشده اند نیاز به بتونه کاری و سمباده کاری دارند که زمان زیادی را باید برای این کار صرف کرد. ساختمان های قدیمی و فضا هایی که آخرین باری که رنگ آمیزی شده اند سال ها می گذرد، نیازمند زیرسازی هستند که انجام این کارها به هزینه های نقاشی ساختمان می افزاید. اگر دیوار ها ترک و یا خش و حفره های زیادی داشته باشند حتما لازم است قبل از نقاشی ساختمان، زیرسازی و بتونه کاری انجام شود. کاری که اساتید نقاشی ساختمان آرپا در این مرحله انجام می دهند بدین شرح است:

  • ابتدا با کاردک دیوار کاغذی و یا پوسته ها رنگ قبلی را می تراشند.
  • سپس برای اینکه سطح کار صاف و یکدست شود از سمباده استفاده می کنند.
  • بعد از این مرحله شکاف های دیوار را با بتونه کاری ترمیم می کنند.
  • مجددا سطح را با سمباده زنی می کنند تا کار برای نقاشی ساختمان با کیفیت آماده شود.

قیمت نقاشی ساختمان

تاثیر فصل رنگ آمیزی بر قیمت نقاشی ساختمان

بهتر است نقاشی ساختمان در فصول گرم سال انجام شود. چون در فصول گرم رنگ زودتر خشک می شود و مراحل اجرای کار سریع تر انجام می پذیرد. اما در هوای سرد به علت خشکی و رطوبت هوا، رنگ دیرتر خشک شده و انجام نقاشی ساختمان به طول می انجامد. تاثیر هوا بر قیمت نقاشی ساختمان از آن جهت است که اگر نقاش به صورت روزمزد کار کند روند کار دیر پیش می رود و هزینه دستمزد به تعداد روزها افزایش پیدا می کند. اما اساتید شرکت نقاشی آرپا بر اساس متراژ و موارد عنوان شده در این مقاله هزینه ها را بر آورد می کنند و بعد از بازدید کار قیمت ها را به صورت شفاف به مشتری اعلام می کنند.

نحوه محاسبه قیمت نقاشی ساختمان

اگر می خواهید خودتان نحوه محاسبه قیمت نقاشی ساختمان را انجام دهید بایستی متراژ خانه را در عدد سه ضرب کنید و این عددی است که حدودا برای خانه های استاندارد دقیق می باشد. هر چه تعداد اتاق ها بیشتر باشد هزینه نقاشی نیز افزایش پیدا می کند. اگر متراژ خانه تان ۸۰ متر مربع باشد وقتی در عدد ۳ ضرب کنید عدد ۲۴۰ بدست می آید.

بعد از محاسبه متراژ خانه، باید قیمت نوع رنگ انتخابی و دستمزد نقاش را به آن اضافه کنید تا قیمت نهایی نقاشی ساختمان را بدست آورید. اساتید نقاشی ساختمان آرپا همه محاسبات را در حضور مشتری انجام می دهند تا هیچ گونه  شک و نگرانی برای مشتریان محترم ایجاد نشود. نقاشان نقاشی ساختمان آرپا بعد از بازدید از محل با توجه به شرایط کار و رنگ انتخابی و در نظر گرفتن سایر عوامل ، قیمت تمام شده نقاشی ساختمان را تخمین می زنند و مشتری را از هزینه های احتمالی آگاه می کنند تا مشتری بتواند برنامه ریزی مناسبی برای هزینه نقاشی ساختمان خود داشته باشد.

قیمت کار نقاش حرفه ای ساختمان

شرکت نقاشی ساختمان آرپا نقاشان برجسته را بصورت یک تیم حرفه ای گرد هم آورده و انواع خدمات نقاشی ساختمان را با بهترین کیفیت و کمترین زمان ممکن اجرا می کنند. ممکن است نقاشان تازه کار با قیمت پایین تری کار را انجام دهند اما کیفیت کار چندان رضایت بخش نخواهد بود. اگر شما هم قصد تغییر دکوراسیون و فضای داخل و بیرون خانه و یا مخل کار خود را دارید و ترجیح می دهید این تغییر با رنگ و نقاشی ساختمان صورت پذیرد، با مشاورین شرکت نقاشی ساختمان آرپا تماس بگیرید و نوع خدماتی که مایل به دریافت آن هستید را ثبت کنید.

در هرکجای کشور که باشید می توانید در بهره گیری از هنر اساتید برجسته نقاشی ساختمان آرپا بهره مند شوید. معمولا قیمت نقاشی ساختمان در شهرهای مختلف متفاوت است. برای مثال شهرهای هرمزگان و بوشهر بعنوان گرانترین شهرها از جهت دستمزد نقاشی شناخته شده اند. در شهر های اصفهان، تهران ، تبریز و شیراز نرخ دستمزد نقاشان ساختمان متوسط گزارش شده است و ارزان ترین قیمت نقاشی ساختمان به شهرهای شرق کشور مانند مشهد و اکثر شهرهای خراسان تعلق دارد. با این حال خدمات نقاشی ساختمان که توسط هنرمندان نقاش و اساتید متبحر اجرا می شوند ضمن کیفیت عالی به لحاظ قیمت نیز مناسب هستند.

قیمت راه پله ها و نرده های ساختمان

نرده ها  و راه پله ها هم مانند درب و پنجره ها دارای اندازه و جنس متفاوتی هستند و با توجه به جنس آن ها باید از رنگ های مناسب استفاده کرد. مساله ای که بر قیمت دستمزد نقاش و هزینه نقاشی تاثیر مستقیم دارد تعداد، اندازه و ارتفاع راه پله ها و نرده هاست. نقاشان آرپا بعد از بازدید و اندازه گیری های دقیق  می توانند قیمت را با توجه به رنگ انتخاب شده به متقاضی اعلام کنند.

دستمزد نقاشی ساختمان

عوامل تعیین کننده قیمت راه پله در قیمت نقاشی ساختمان

  1. نوع راه پله

معمولا راه پله ها دوطرفه و یا سه طرفه هستند. میزان مساحت رنگ مصرفی به هندسه راه پله مرتبط است.

  1. ابعاد و اندازه راه پله

یک نقاش حرفه ای مساحت راه پله را با محاسبه کردن طول و عرض راه پله، ارتفاع دیوار و عرض پاگرد و پله بدست می آورد.

عوامل موثر بر قیمت رنگ آمیزی نرده

اگر جنس نرده از نوع قوطی ساده باشد نرده یک رو محاسبه می شود. اگر فرفورژه باشد دو رو محاسبه شده و اگر از رنگ های ترکیبی مانند پتینه باشد سه رو محاسبه می شود و اگر نرده تازه ساخته باشد باید ضد زنگ زده شود و یکدست رنگ اضافه زده شود که این موارد را به هزینه ها اضافه می شود.

قیمت نقاشی دیواری هنری

دیوار های اغلب مهد کودک ها و مدارس با نقاشی های هنری تزیین می شوند. این نقاشی ها پیام هایی را به مخاطبان خود که همان دانش آموزان هستند، منتقل می کنند که می تواند بر روحیه آن ها تاثیر گذار باشد. نقاشی ها معمولا متناسب با گروه سنی دانش آموزان انتخاب و اجرا می شوند. علاوه بر مدارس بعضی از دیوار های شهر نیز به نقاشی هنری  مزین می شوند. رنگ هایی که برای این نوع نقاشی استفاده می شود ، باید قابل شستشو باشند و در برابر رطوبت و اشعه ماورا بنفش مقاوم باشند. نقاشی دیواری مانند نقاشی ساختمان به صورت متری محاسبه می شود و قیمت آن بستگی به نوع طراحی و نقاشی دارد.

قیمت نقاشی با رنگ روغن

رنگ روغن یکی از رنگ هایی است که با گذر زمان هنوز هم مخاطبان خود را دارد. هرچند معایبی را برای رنگ روغن می توان برشمرد، اما مزیت هایی هم دارد که در دیوارهای اتاق و درب وپنجره ها مورد استفاده قرار می گیرد. از رنگ روغن  برای دیوارها و سقف آشپزخانه استفاده می شود به این دلیل که بخاطر نفوذ چربی سقف و دیوارها زود کثیف می شوند و به راحتی قابل شستشو است و آسیبی نمی بیند.همچنین برای درب و پنجره ها مانندیک عایق عمل می کند و جلوی پوسیدگی را می گیرد و از خرابی چوب و آهن جلوگیری می کند.

قیمت انواع رنگ روغن معمولا در شهرهای مختلف متفاوت است. قیمت اجرای رنگ روغن بستگی به عوامل زیادی دارد که پس از بازدید توسط نقاش تخمین زده می شود. رنگ روغن در سه نوع: براق، نیمه براق و مات در بازار عرضه می شود که هر کدام کاربردهای خود را دارند.

رنگ روغن براق و کاربرد های آن: پوشش دهی بالا یکی از مزیت های خوب رنگ روغن براق است.به این ترتیب با حجم کمی می توان سطح بزرگی را رنگ آمیزی کرد. برای ساختن بتونه از رنگ روغن براق نیز استفاده می شود. این رنگ برای درب و پنجره ها و نرده ها و سایر وسایل فلزی گزینه ی خوبی است. اما به دلیل اینکه نور را زیاد منعکس می کند استفاده نمی شود چرا که ناهمواری ها و موج ها روی سقف و دیوار را نمایان می کند.

رنگ روغن نیمه براق و کاربرد های آن

رنگ روغنی نیمه براق از ترکیب رنگ روغنی براق و رنگ روغنی مات که با نسبت مشخصی مخلوط می شوند بدست می آید. اساتید حرفه ای شرکت نقاشی ساختمان آرپا ، براساس مقدار درخشش یا مات بودنی که مشتری انتظار دارد این نسبت را تغییر می دهند و رنگی با مقدار درخشندگی دلخواه ایجاد می کنند. این رنگ را بیشتر برای دیوار ها استفاده می کنند چون نسبت به نوع براق و مات، درخشندگی مناسب تری دارد و ایرادات دیوار را کمتر از نوع براق آن آشکار می کند.

رنگ روغن مات و کاربرد های آن

قیمت رنگ روغنی مات از رنگ روغنی براق کمتر است. بعلاوه نسبت به رنگ های روغنی براق، ناهمواری ها و ایراد های دیوار را کمتر نشان می دهد. رنگ های روغنی مات نسبت به رنگ های براق و نیمه براق قابلیت شستشوی کمتری دارند. بنابراین برای مکان هایی که نیاز به شستشوی مکرر دارند مناسب نیستند. نکته ای که در مورد رنگ روغن مات باید بدانید این است که اگر با رنگ روغن براق ترکیب نشود به سختی اجرا می شود و زمان زیادی برای رنگ آمیزی می برد.

اساتید خبره شرکت نقاشی ساختمان آرپا علاوه بر رنگ روغن، از رنگ پلاستیک، رنگ آکریلیک، رنگ مولتی کالر، رنگ نما و سایر رنگ های موجود در بازار را به انتخاب و سلیقه مشتری با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت را به همراه ضمانت در تمام شهر ها و استان های کشور از جمله تهران، همدان، شیراز، مشهد، اصفهان و سایر شهرها اجرا می کنند. اجرای  تکنیک های نقاشی ساختمان، ساخت رنگ های کمتر دیده شده، اجرای پتینه و انوع طراحی دکوراسیون داخلی را از نقاشان آرپا بخواهید و ببینید که چگونه شما را متحیر خواهند ساخت. در واقع نیازی نیست به تغییر دکوراسیون با هزینه های گزاف در این دوران فکر کنید کافی است با ما تماس بگیرید و انتظاری را که از یک تغییر و تحول اساسی دارید را بدانیم.

نقاشی ساختمان آرپا

مهم نیست در کجای ایران زندگی می کنید خدمات نقاشی ساختمان آرپا در هر زمان و مکان اماده ارائه خدمات حرفه ای توسط افراد ماهره چیره دست است. آنچه که هنز آرپا را یکتا می کند خروجی است که در پایان کار می بینید. سخن را کوتاه می کنیم تا فرصتی به شما بدهیم که خود را شگفت زده کنید و از این انتخاب همیشه لبخند رضایت بر لبان خود داشته باشید.

جهت دریافت قیمت و مشاوره رایگان با شماره زیر تماس بگیرید:

تماس با نقاشی ساختمان آرپا

آمنه ظریفی

تیم تولید محتوای طراحی سایت باران

[/av_textblock]

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *