مقالات نقاشی ساختمان

نقاشی ساختمان با غلتک طرح دار

نقاشی ساختمان با غلتک طرح دار

مزایای نقاشی ساختمان با غلتک های طرح دار

امروزه شاهد پیشرفت تکنولوژی و نوآوری های زیادی در تمامی عرصه ها هستیم. این نوآوری ها صنعت رنگ و نقاشی ساختمان را نیز در برگرفته و تحولات چشمگیری در این زمینه بوجود آورده است که از جمله آن ها می توان به نقاشی ساختمان با غلتک های طرح دار اشاره کرد. در گذشته برای نقاشی ساختمان تعداد محدودی رنگ وجود داشت و بوسیله قلم مو اجرا می شد. تقریبا اکثر افراد می توانستند نقاشی ساختمان را بدون داشتن مهارت تاحدودی انجام دهند. اما در حال حاضر با روی کار آمدن رنگ های متنوع، ابزار و تکنیک های بسیار نقاشی ساختمان با غلتک های طرح دار، نقاشی ساختمان تبدیل به یک مهارت خاص شده که فقط نقاشان آموزش دیده و متبحر به فوت و فن نقاشی ساختمان قادرند تکنیک های نقاشی را با ابزار مخصوص اجرا کنند. غلتک یکی از ابزار های نقاشی ساختمان است که به اجرای نقاشی سرعت می بخشد.

نقاشی ساختمان با غلتک طرح دار

انواع غلتک برای نقاشی ساختمان

در نقاشی ساختمان ۴ نوع غلتک وجود دارد که هر کدام از آن ها مخصوص یک رنگ خاص هستند.

  1. غلتک های با قطر زیاد که مخصوص رنگ پلاستیک هستند.
  2. غلتک های با قطر کم که مخصوص رنگ روغن می باشند.
  3. غلتک های با قطر متوسط برای رنگ های آکریلیک استفاده می شوند
  4. غلتک های طرح دار که برای ایجاد طرح و رنگ برجسته و پتینه کاری کاربرد دارند.

 

نحوه نقاشی ساختمان با غلتک طرح دار

یکی از ابزار جدید و پر طرفدار در کار نقاشی ساختمان، غلتک های طرح دار است. نقاشی ساختمان با غلتک های طرح دار ظرافت های ویژه ای دارد و فقط افراد متخصص می توانند به خوبی از عهده این کار برآیند. اساتید هنرمند نقاشی ساختمان آرپا که سابقه درخشانی در زمینه نقاشی ساختمان دارند کار با غلتک های طرح دار را به گونه ای حرفه ای و هنرمندانه اجرا می کنند.

خوب است بدانید که در ساختار غلتک های طرح دار، دو غلتک و یک مخزن رنگ وجود دارد.از این دو غلتک یکی ساده و دیگری طرح دار است. نحوه عملکرد غلتک طرح دار به این صورت است که غلتک طرح دار با کمک غلتک ساده درون مخزن رنگ قرار می گیرد. غلتک طرح دار بعد از آغشته شدن به رنگ، روی دیوار قرار می گیرد و طرح انتخابی که بر روی غلتک طرح دار قرار دارد بر روی دیوار نقش می بندد. دو غلتک طرح دار و ساده حتما باید سالم باشند و بهم چسبیده باشند و درعین حال خیلی راحت و روان بر روی دیوار حرکت کنند.

طرح ها باید خیلی دقیق کنار هم قرار بگیرند و در هم  رفتگی و فاصله نداشته باشند در غیر اینصورت کل کار ازبین می رود. اگر قصد رنگ آمیزی منزل تان را با غلتک های طرح دار دارید، توصیه می کنیم حتما از تیم حرفه ای در این زمینه کمک بگیرید و به آموزش های مجازی بسنده نکنید.

 

مزایای نقاشی ساختمان با غلتک طرح دار

شاید بتوان گفت برترین ویژگی استفاده از غلتک های طرح دار در نقاشی ساختمان علاوه بر زیبایی و ظرافت کار، قیمت آن است که در مقایسه با کاغذ دیواری بسیار مقرون به صرفه تر است. همچنین اجرای آن خیلی سریع تر از رنگ کردن است و اصلا کثیف کاری و آشفتگی در بر ندارد. غلتک های طرح دار تنوع طرح بسیار زیادی دارند که حداقل حدود ۲۰۰ طرح مختلف و متنوع در ایران موجود می باشد و تمام این طرح ها توسط  نقاشان مجرب نقاشی ساختمان آرپا هنرمندانه ارائه و اجرا می شود.

نقاشی ساختمان با غلتک های طرح دار جایگزین خوبی برای کاغذ دیواری است و ماندگاری بیشتری نسبت به کاغذ دیواری دارد. مزیت خوبی که غلتک طرح دار نسبت به کاغذ دیواری دارد این است که هر زمان تصمیم بگیرید رنگ ساختمان تان را تغییر دهید خیلی راحت تنها با یکی دوبار رنگ زدن می توانید طرح قبلی را بپوشانید و طرح جدیدی را اجرا کنید. در حالی که تعویض کاغذ دیواری کمی دشوار تر است و دردسر ساز تر است. چرا که بعد از کندن کاغذ دیواری دیوار باید نظافت شود، زیرکاری و مجدد بتونه کاری شود و سپس رنگ آمیزی انجام شود. با استفاده از غلتک های طرح دار به راحتی می توان حجم زیادی از فضا را در مدت زمان کوتاهی نقاشی کرد.

تمام سطوحی که با غلتک های طرح دار نقاشی می شوند کاملا یکدست و یکنواخت هستند و بر خلاف نقاشی با قلم مو هیچ گونه ناهماهنگی بر روی دیوار دیده نمی شود. مشکل شره کردن رنگ نیز وجود ندارد. استفاده از غلتک های طرح دار باعث می شود خرابی ها و ناهماهنگی های سطح زیر کار به چشم نیاید و کار پکپارچه بنظر می رسد. به همان نسبت که کار با غلتک های طرح دار ظرافت های زیادی دارد، بسیار چشم نواز و رویایی نیز می باشد. همچنین با غلتک های طرح دار می توان طرح های برجسته بر روی دیوار ایجاد کرد که زیبایی کار را چندین برابر می کند.

نقاشی ساختمان با غلتک طرح دار

نقاشی ساختمان با غلتک طرح دار یا رنگ ساده؟

رنگ های ساده و استفاده از تک رنگ در فضای خانه مانند گذشته چندان پر رونق نیست. همچنین یکنواختی و سادگی رنگ باعث کسلی روح می شود. اما در مقابل رنگ های ساده، نقاشی ساختمان با غلتک های طرح دار جذابیت زیادی به فضا می بخشدو فضا را روح انگیز و پویا جلوه می دهد. طرح های بسیار متنوعی که می شود با غلتک های طرح دار بر روی دیوارها اجرا کرد به راحتی و با هزینه های مناسب خانه را شیک و رمانتیک می کند. نکته دیگر در مورد زمان اجرای رنگ است. رنگ های ساده زمان بیشتری را برای خشک شدن می طلبد اما الگوهایی که با غلتک های طرح دار بر دیوارها نقش می بندد در مدت زمان کمتری خشک می شوند. همینطور هنگام استفاده از این غلتک هیچگونه بی نظمی در محیط رخ نمی دهد و رنگ به اطراف نمی پاشد. علیرغم زیبایی و دردسرهای کمتری که نقاشی ساختمان با غلتک های طرح دار دارد نسبت به رنگ آمیزی ساده هزینه های نسبتا کمتری نیز دارد. زیبایی و طرح های فراوان غلتک های طرح دار به قدری خیره کننده است که هر بیننده ای را مجذوب خود می کند.

 

کاربرد های مهم غلتک های طرح دار

در حال حاضر غلتک های طرح دار طرفداران زیادی جذب کرده است و به جرات می توان این محبوبیت را تایید کرد. معمولا برای کسانی که به دنبال رنگ آمیزی متفاوتی برای محل کار و محیط منزل شان هستند نقاشی ساختمان با غلتک های طرح دار را به عنوان یک پیشنهاد خاص و متفاوت می توان ارائه داد. این غلطک ها مانند کاغذ دیواری طرح و الگو های زیادی دارد که بعضی از این طرح ها برجسته می باشند. تنوع بالای طرح و الگو های زیبا هر فرد سخت پسندی را به تحسین وا می دارد.  اساتید نقاشی ساختمان آرپا علاوه بر دیوار ها طرح ها و الگو هایی را با غلتک های طرح دار، متناسب با سلیقه مشتری بر روی کابینت ها، قفسه ها و قفسه های کفش نیز اجرا می کنند.

نقاشی کابینت ها با غلتک های طرح دار

برای نقاشی کابینت ها نقاشان آرپا غلتک های طرح دار را با الگویی که مشتری می پسندد انتخاب می کنند، بعد از آن غلتک رنگی طرح دار را بر روی کابینت ها می چسبانند و اجازه می دهند تا خشک شود که جلوه های بصری بی نظیری را می توانید پس از اجرا ببینید که قطعا از دیدنشان لذت خواهید برد.

رنگ کردن قفسه ها و کمدها با غلتک های طرح دار

معمولا در هر خانه ای قفسه و یا کمد وجود دارد که با غلتک های طرح دار می شود طرح های زیبایی بر روی آن ها ایجاد کرد. با استفاده از طرح های متنوعی که تیم نقاشی ساختمان آرپا به شما معرفی می کنند، می توانید فضایی رمانیک را در گوشه ای از اتاق تان خلق کنید و از آن لذت ببرید.

رنگ کردن قفسه های کفش با غلتک های طرح دار

قفسه های کفش که با ابعاد مختلف در اکثر خانه ها یافت می شود می تواند یکی از گزینه های مناسب برای اجرای الگو هایی با غلتک های طرح دار باشد. به این صورت که با انتخاب یک طرح مدرن و اجرای درست با غلتک طرح دار می توانید پوشش مناسبی بر روی قفسه کفش  ایجاد کنید به طوریکه خیلی شیک و زیبا جلوه کند و میهمانان را شگفت زده کند.

 

نقاشی ساختمان با غلتک طرح دار

معایب نقاشی با غلتک طرح دار

  1. اگر بخواهیم صادقانه معایب نقاشی با غلتک طرح دار را بیان کنیم باید بگوییم ایرادی که می توان بازگو کرد این است که گوشه ها و کنج های دیوار را کاملا پوشش نمی دهد، البته اصلا جای نگرانی نیست چون نقاشان خبره آرپا با قلم مو، کرافت و با ظرافت کامل این عیب را برطرف می کنند و سطحی صاف و یکپارچه را بر روی دیوار ایجاد می کنند.
  2. یکی دیگر از معایب استفاده از غلتک های طرح دار این است که ممکن است رنگ بیشتری مصرف کند.
  3. از غلتک های طرح دار نمی توان برای سطوح ناهموار مثل نرده ها و چهارچوب ها وغیره استفاده کرد و برای این موارد بهترین انتخاب همان استفاده از قلم مو است.

 

قیمت نقاشی ساختمان با غلتک طرح دار

طرح ها و الگو های متنوعی که هر روز بر تعداد آن افزوده می شود سبب شده تا غلتک های طرح دار هر روز محبوب ترشود و با استقبال بیشتری روبرو شود. لازم به ذکر است که قیمت نقاشی ساختمان با غلتک های طرح دار با توجه به طرح روی غلتک و رنگی که استفاده می شود متغییر است. علاوه بر طرح و رنگ ، دستمزد نقاش است که بنا به متراژ ساختمان محاسبه می شود. شما همشهریان عزیز تهرانی می توانید با مشاوران نقاشی ساختمان آرپا تماس بگیرید و نسبت به قیمت ها اطلاعات لازم را کسب کنید. بدون محدودیت در سراسر تهران خدمات نقاشی ساختمان صورت می گیرد، کافی است بدانیم، شما چه انتظاری دارید…؟!

 

جهت دریافت قیمت و مشاوره رایگان با شماره زیر تماس بگیرید:

تماس با نقاشی ساختمان آرپا

 

آمنه ظریفی

تیم تولید محتوای طراحی سایت باران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *