بازسازی, طراحی و دکوراسیون داخلی, نقاشی ساختمان

بازسازی خانه های قدیمی

بازسازی خانه های قدیمی

بازسازی خانه های قدیمی

بازسازی خانه های قدیمی ، مزایای بسیاری دارد. که این مزایا در خرید خانه جدید یا ساختن یک خانه از نو وجود ندارد.

شاید اصلی ترین مزیت بازسازی این است که میتوانید اصالت و کاراکتر خانه را نگه دارید. مزیت بعدی بازسازی خانه قدیمی این است که شما بازدهی بالاتری نسبت به سرمایه ای که گذاشتید را مشاهده می کنید.

بازسازی خانه را از کجا شروع کنیم ؟

شروع کردن به بازسازی خانه های قدیمی اگر تجربه قبلی نداشته باشید، سخت به نظر می آید. زمان بندی در بازسازی خانه بسیار مهم است. بدون برنامه هیچ گاه شروع نکنید. نگران نباشید ، اگر هنوز فکر می کنید بخشی از برنامه تان برایتان نامفهوم است. با ورود سایر پیمانکار خرده کار و کلی ، این جزییات را بهتر خواهید شناخت.

برنامه ریزی درست و لیست کردن موارد مورد نیاز ، باعث می شود هزینه زمانی و مالی کمتری را صرف کنید. همچنین در حالت بهتری مشخص میکند که ، چه کسی را برای چه کاری نیاز دارید.

اینها مواردی معمولی در بازسازی خانه های قدیمی است که عموما انجام می پذریند.

  • ارزیابی وضعیت فعلی
  • جلوگیری از پوسیدگی های بیشتر
  • مجوز های قانونی ساخت و ساز
  • تخریب قسمت های نم کشیده یا مرطوب
  • تعمیر بخش های مختلف
  • طراحی و اجرای نورپردازی خانه
  • گچکاری بخش های مختلف
  • اجرای کناف
  • استفاده از کف پوش ها

بازسازی خانه قدیمی

چگونه یک خانه مناسب برای بازسازی و سرمایه گذاری پیدا کنیم؟

در پیدا کردن یک خانه مناسب برای بازسازی ، بخش پیدا کردن آن سخت ترین قسمت آن است. سعی کنید توانایی های خودتان را بشناسید. با نگاه نا متعارف و آرمان گرا شروع به بازسازی کردن، اشتباه ترین کار است. به طور کلی باید از کاری که می خواهید انجام دهید به صورت کامل مطلع باشید. شاید بتوان برخی جزییات را در بازسازی خانه بعدا تغییر داد. ولی تغییرات زیاد باعث بیشتر شدن هزینه بازسازی خانه خواهد شد. برای اطلاع از روش محاسبه هزینه بازسازی خانه ، این مطلب آرپا را بخوانید. اگر هزینه های خودتان را درست محاسبه و صرف نکنید با یک بازسازی ارزان روبرو نخواهید بود.

پتانسل  بازسازی خانه قدیمی چقدر است؟

همانطور که می دانید هر خانه ای امکان مدرن تر شدن و بازسازی کردن  را به صورت کامل ندارد. به طور مثال به خانه ای فکر کنید که سال ساخت آن به بیش از پنجاه سال پیش می گردد. بازسازی ای نخانه قدیمی هر چند زیبا و متفکرانه صورت گیرد باز موثر نخواهد بود. چرا که دیگر چهارچوب خانه به طور کامل پوسیده است و خانه استوار نخواهد ماند. البته این مورد در بازسازی مکان های باستانی و تاریخی ، صحت ندارد. چرا که این مکان ها بنابه ارزش مادی و معنوی که دارند ، هرچقدر هم در هزینه بازسازی ، قیمت بالایی داشته باشند. باز ارزشش را دارند.

همچنین قبل از اقدام به بازسازی خانه های قدیمی ، به این فکر کنید که این خانه در طرح شهرداری نباشد. چرا که به زودی بازسازی که انجام می دهید تخریب خواهید شد. پس بهتر است مجوز های لازم را اخذ کنید.

برای بازسازی کم هزینه خانه چه باید بکنیم؟

در بازسازی خانه های قدیمی مهم است که در هزینه بازسازی ، صرفه جویی کنید. البته این بدین معنا نیست که از مصالح بی کیفیت  و افراد ناشی استفاده کنید. برای یافتن افراد کاربلد تنها چیزی که میتواند حجت باشد، نمونه کار های بازسازی ایشان است. اول نمونه کار های مختلف را ببینید. بعد بسنجید که آیا این تیم یا افراد می توانند خانه شما را به شکلی که دوست دارید بازسازی کنند؟ در انتخاب مصالح نیز ، دقت کنید به بهانه برند های غربی و اروپایی، سر شما کلاه نگذارند. مصالح خوب با توجه به نتیجه ای که در پروژه های دیگر داده اند، شناخته میشوند. همچنین اگر با افراد درست و کاربلدی ، قرارداد ببندید. حتما خود این افراد مصالح درست را به شما معرفی خواهند کرد. چرا که این افراد به دلیل پروژه های متعددی که در بازسازی خانه های قدیمی دارند ، اکثرا خرید های خود را به صورت عمده و با تخفیف های خاصی انجام می دهند. پس برای بازسازی کم هزینه میتوان به افراد متخصص ، اعتماد کرد.

آیا باید از یک طراح خوب برای بازسازی خانه قدیمی استفاده کرد؟

جواب این سوال این است : بله!. اگر دوست دارید کاری که می خواهید انجام دهید ، نخ نما نباشد. باید کار طراحی را به افراد متخصص بسپارید. افراد متخصصی که می توانند ، هم ایده های عالی را در نظر داشته باشند. و هم بودجه شما را در نظر بگیرند. البته مشکلی که در این کار است ، گران بودن اکثر طراحان مطرح در سطح بازار است. پس اگر می خواهید طراحی داخلی ارزانی داشته باشید، باید طراح مناسب را با قیمت پایین تر انتخاب کنید. پیشنهاد ما برای شما ، خود تیم ارپا است. ما به دلیل پروژه های متعددی که با طراحان برند کشور داشتیم ، میتوانیم هزینه های شما را به روش های مختلفی ، معتدل کنیم.

پیچ اینستاگرام ما را دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *