پتینه کاری

بررسی قیمت پتینه کاری روی دیوار و سقف

قیمت پتینه کاری روی دیوار

بررسی قیمت پتینه کاری روی دیوار و سقف

قیمت پتینه کاری روی دیوار و سقف به عوامل متعددی بستگی دارد. پتینه کاری جزو روشهای پوشش و رنگ آمیزی دیوار و سقف بوده که از تنوع بالایی برخوردار است. قیمت این کار به عواملی همانند متراژ، نوع تکنیک بکار رفته، زیرسازی و نوع کار و محل اجرای آن دارد.

پتینه کاری به عنوان یکی از تکنیکهای رنگ آمیزی و پوشش دیوار و سقف کاربرد زیادی دارد. پتینه کاری با توجه به تنوع و زیبایی که دارد در طراحی داخلی منازل و ساختمانها بکار می رود. تنوع رنگی بالای پتینه کاری امکان هماهنگی آنرا با انواع سبک دکوراسیون فراهم می سازد. در واقع پتینه کاری نسبت به سایر روشهای رنگ آمیزی و پوشش دیوار و سقف از قیمت بالاتری برخوردار است، لذا بسیاری از مشتریان ترجیح می دهند که از رنگ های ساده و یکنواخت برای پوشش دیوار و سقف خود استفاده نمایند.

اگر چه قیمت این هنر از سایر روشهای موجود بالاتر است ولیکن تنوع رنگی بسیار بالا، امکان پوشش ترکها و موجهای روی سطوح، قابلیت شستشوی سطوح پتینه کاری شده، انتخاب رنگها و طرح های مختلف و زیبایی و جلوه بیشتر نسبت به سایر رنگها و پوشش های متداول موجب کاربرد زیاد آن شده است. برای پتینه کاری انواع متدها و روشهای گوناگون وجود دارند که پتینه کاری اشیا، پتینه کاری طرح سنگ، پتینه ورقهای طلا و نقره، پتینه طرح چوب، پتینه برجسته و دکوپاژ برخی از آنها بشمار می روند. در واقع دامنه قیمت بسیار متنوع بوده و از قیمتهای معمولی تا زیاد را در بر می گیرد. در ادامه به بررسی عوامل موثر در قیمت پتینه کاری روی دیوار و سقف به شرح ذیل می پردازیم.

قیمت پتینه کاری روی دیوار

عوامل موثر در قیمت پتینه کاری روی دیوار و سقف

قیمت پتینه کاری روی سقف به دلیل دشواری آن نسبت به دیوار از قیمت بیشتری برخوردار است. از طرفی وسعت و متراژ کار تاثیر مستقیم بر روی قیمت پتینه دارد. هر چقدر متراژ کار انجام شده بالاتر باشد، به دلیل اینکه قیمت این کار معمولا بصورت متر مربع محاسبه می شود، هزینه کلی بالاتر می رود. البته این را در نظر بگیرید که در متراژهای بالاتر تخفیف بر روی قیمت یک متر مربع لحاظ می شود که در برآورد قیمت کل پتینه کاری موثر است.

از دیگر عوامل موثر در قیمت پتینه کاری روی دیوار و سقف، تکنیکهای بکار رفته در پتینه کاری است. تکنیهای برجسته و یا ورقهای طلا و نقره کار بیشتری را طلب کرده و از هزینه بالاتری برخوردار هستند. بعلاوه پتینه کاری روی ابزار آلات و یا در ارتفاع های بالا که سختی کار بیشتری دارند، نسبت به بقیه موارد از هزینه بیشتری برخوردار است. در بررسی عوامل موثر در قیمت ، نیاز است تا به زیرسازی سطوح اشاره نمود. به عنوان مثال برخی تکنیکهای پتینه کاری نیاز به سطوح صاف و صیقلی داشته که هزینه کلی پروژه را بالا می برند.

یکی از مزیت های پتینه کاری این است که ترک ها و موجهای جزیی که بر روی دیوار و سقف موجود است را پوشش می دهد. انواع پتینه کاری به دلیل ماهیت و جلوه ای که دارند، پوشش زیرین خود را پنهان نموده، لذا قابلیت استفاده بر روی انواع سطوح را خواهند داشت. تعمیرات و یا لکه گیری دیوارها و سقف هایی که پتینه کاری شده اند به سهولت انجام می پذیرد، بنابراین مشتریان پس از اجرای پتینه کاری نگرانی در این خصوص نخواهند داشت. شاید یکی از علتهایی که پتینه کاری نسبت به سایر روشهای دیگر رنگ آمیزی و پوشش دیوار و سقف کمتر مورد توجه قرار می گیرد، هزینه بالای آن باشد.

قیمت پتینه کاری روی دیوار و سقف زیاد بوده، از اینرو در صورتی که نیاز به تغییر دکوراسیون باشد، هزینه برچیدن و انجام مجدد پتینه کاری با طرح و رنگ دیگری زیاد خواهد بود. در صورتی که در نقاشی سطوح با رنگهای معمول، می توان رنگ دیگری را به راحتی جایگزین آن نمود. قیمت این نوع از نقاشی  اگر چه بالاست، ولیکن تنوع طرح و رنگ آن بسیار زیاد بوده و امکان لذت بردن از رنگهای جدید و متنوع با طرح های مختلف را فراهم می سازد.

پتینه کاری روی دیوار - نقاشی ساختمان آرپا

بهترین قیمت پتینه کاری روی دیوار و سقف

شما می توانید این کار را با یک قیمت پائین انجام دهید و یا اینکه برای آن هزینه بالایی را صرف کنید. پتینه کاری روی دیوار و سقف در تکنیکهای متفاوتی انجام می پذیرد. پتینه کاری با توجه به اینکه از چه تکنیکی برای آن استفاده شده و یا اینکه نیاز به زیر سازی دارد یا خیر، دارای قیمت های مختلفی است. محدوده قیمت را می توان از یک متر مربع حدود ۲۰.۰۰۰ تومان به بالا در نظر گرفت. اینکه هزینه یک متر مربع پتینه کاری چقدر است به نوع و تکنیک بکار رفته و مجری کار مربوط می شود.

بهترین قیمت پتینه کاری روی دیوار و سقف را از ما بخواهید. تیم متخصص و حرفه ای پتینه کاری با بررسی محل مورد نظر، بررسی نظرات مشتری و سلیقه وی و در نهایت میزان بودجه در نظر گرفته شده، اقدام به طراحی و اجرای بهترین طرح می نمایند. این را در نظر بگیرید که هر چقدر قیمت پتینه بالاتر رود لزوما به معنای کاری بهتر و با کیفیت تر نیست، بلکه پتینه کاری یک کار هنری بوده که به سلیقه افراد بستگی زیادی دارد.

ممکن است برخی اشخاص یک کار پتینه کاری ارزان قیمت را پسندیده و یا اینکه کاری گران قیمت و پر هزینه را انتخاب نکنند. بنابراین نمی توان گفت که قیمت این کار با کیفیت و زیبایی طرح ارتباط مستقیم دارد. برای بررسی و اجرای بهترین طرح و قیمت با گروه نقاشی ساختمان آرپا تماس بگیرید. انواع روشهای پتینه کاری بر روی سطوح مختلف در طرحها و رنگ های متنوع و با قیمت های مناسب را از گروه آرپا بخواهید.

گروه نقاشی ساختمان آرپا

استادکاران و هنرمندان ماهر در انواع نقاشی ساختمان در تهران

09194218279

تماس با ما

مطالب مرتبط

One thought on “بررسی قیمت پتینه کاری روی دیوار و سقف

  1. یاشیل گفت:

    سلام همکار عزیز وقت شما بخیر
    ممنون از مطلب زیبای شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *