کناف

20 مورد از بهترین کابردهای رنگ آمیزی و ماستیک کاری کناف

کناف کاری سقف

از ماستک کاری در کناف برای پر کردن پنل های کناف استفاده می شود که سطح یکنواخت و ایده آلی را به شما ار ائه می نماید. می توانید ماستیک کاری را به راحتی بر روی انواع سطوح اجرا نمایید و از آن برای موج گیری گچ و رنگ بهره مند شوید. همچنین رنگ آمیزی کناف بسیار دشوار است که از استادان غیرحرفه ای و تازه وارد بر نمی آید. قیمت پایین و تحویل سریع کار، نشانه عدم مهارت فرد در کناف کاری است. با ما همراه باشید تا از بهترین کاربرد های رنگ آمیزی و ماستیک کناف کاری بیشتر بدانید.

رنگ آمیزی کناف

رنگ های ساختمانی در رنگ آمیزی کناف مورد استفاده قرار می گیرند که شامل رنگ قابل شستشو ی اکریلیک، رنگ پلاستیک، رنگ روغنی و رنگ های مولتی کالر است. در ادامه به کاربردهای رنگ های ساختمان در رنگ آمیزی کناف اشاره خواهیم کرد.

1. رنگ روغنی در رنگ آمیزی کناف

رنگ روغنی قابل شستشو را می توان در بیرون ساختمان نیز استفاده کرد. این رنگ در مقابل عوامل جوی تا حدودی ماندگاری و دوام دارد. اما ماندگاری آن هیچگاه با نمونه اکریلیک قابل مقایسه نیست. در رنگ آمیز کناف با رنگ روغنی، این رنگ باید ویژگی هایی از قبیل موارد زیر داشته باشد:
• مقاومت بالا در مقابل شرایط جوی و دیگر عوامل
• ماندگاری و دوام بالا
• آنتی باکتریال و ضد قارچ
• قابلیت نظافت و شستشوی کامل
• قابلیت اجرا با غلطک و پیستوله
• قابلیت اجرا بر روی سطوح فلزی
• قابل اجرا برای دستگاه های صنعتی و ساختمانی
• هنگامی که رنگ روغنی را با پستوله اجرا می کنید سطحی یکنواخت را خواهید داشت که خروجی مشابه رنگ های پودری به شما خواهد داد.

2. رنگ پلاستیک در رنگ آمیزی کناف

رنگ پلاستیک از دیگر رنگ هایی است که می توان در رنگ آمیزی کناف مورد استفاده قرار داد. می توان از انواع رنگ پلاستیک مانند رنگ نیم پلاستیک معمولی و رنگ نیم پلاستیک ممتاز که قابلیت شستشو دارد استفاده کرد. هر چند رنگ پلاستیک در نمونه ممتاز قابلیت شستشو دارد، اما هرگز نمی توان این قابلیت را با رنگ اکریلیک و یا رنگ روغنی مقایسه کرد. کیفیت بیشتر در زمینه شستشو رنگ کناف را از رنگ های اکریلیک انتظار داشته باشد. می توانید در نقاشی کناف از رنگ های ممتاز، درجه 1 و درجه 2 پلاستیک استفاده نمود. بهتر است این رنگ را در سقف استفاده کنید که دسترسی کمتری افراد به آن دارند و امکان آلودگی آن کم است. از این رو رنگ های پلاستیک که غیر قابل شستشو هستند مخصوصا نمونه مات بهترین کارآیی را در سقف اتاق ها از خود نشان می دهند. به همین جهت می توان از رنگ پلاستیک در رنگ آمیزی کناف نیز استفاده نمود.

کناف کاری سقف

3. رنگ مولتی کالر در رنگ آمیزی کناف

رنگ محبوب آنتی باکتریال مولتی کالر را می توانید با تنوع رنگی بالا در فروشگاه های معتبر بیابید و با دکوراسیون مختلف آن ست کنید. از این پوشش خوش نام می توان برای نقاشی ساختمان های اداری، تجاری و مسکونی استفاده کرد. رنگ مولتی کالر از جمله رنگ های داخلی است که با کیفیت بالا در قیمت های مناسب بفروش می رسد. از جمله ویژگی های رنگ مولتی کالر که در رنگ آمیزی کناف مورد استقبال قرار می گیرد می توان به موارد زیر اشاره کرد:
• ارائه سطوح یکنواخت و یک دست پس اجرای رنگ
• مقاومت و دوام بالا بر روی سطوح مختلف در شرایط جوی مختلف
• عمر طولانی و ماندگاری بالا
• اجرای سریع رنگ توسط استادکاران نقاشی ساختمان
از این رو می توان در رنگ آمیزی کناف از این رنگ برای هر چه بهتر نشان دادن سطوح استفاده نمود.

4. رنگ اکریلیک در رنگ آمیزی کناف

آنچه تاکنون در مورد رنگ های روغنی، رنگ پلاستیک و رنگ مولتی کالر در رنگ آمیزی کناف گفته شد را با رنگ اکریلیک مقایسه کنید. رنگ اکریلیک حلال آب بر پایه رزین های اکریلیک است که می توان گفت از جمله رنگ های بی رقیب ساختمانی است. ویژگی هایی که استفاده از این رنگ را در رنگ آمیزی کناف مورد توجه قرار داده است شامل:
• تولید رنگ اکریلیک در انواع براق، مات و نیمه براق
• ارائه انواع رنگ دکوراتیو اکریلیک
• بدون مواد سمی و دوست دار محیط زیست
• دوام بالا در مقابل ضربه و شرایط جوی
• قدرت چسبندگی بالا و ماندگاری عالی روی سطوح مختلف
• مقاومت بالا در مقابل درز و ترک و خاصیت کشسانی بالا
• عدم بوی نامطبوع
• سرعت بالا در اجرا و خشک شدن
• قابلیت شستشو در نوع براق
برای اجرای رنگ اکریلیک در رنگ آمیزی کناف بهتر است از قلم مو یا غلطک استفاده نمایید تا سطحی یکدست و یکنواخت داشته باشید.

رنگ اکریلیک بر روی کناف را در محل هایی مثل پذیرایی، اتاق کودک، آشپزخانه، پشت تلویزیون و … بکار ببرید تا محیطی سالم تر با رنگ های جذاب داشته باشید.

دیگر کاربردهای رنگ آمیزی کناف

همانطور که می دانید کناف به دلیل ظرفیت بالای فیزیکی در رنگ آمیزی ساختمان در نقاشی ساختمان مورد استقبال قرار می گیرد.

  • برای عایق کاری دیوارها به دلیل هوای حبس شده در بین کناف و دیوار یا کناف و سقف
  • ایجاد فضای زیبا با طرح های جذاب در تغییر طراحی داخلی و دکوراسیون ساختمان
  • اجرای پوشش های صنعتی در مکان های صنعتی
  • استفاده از رنگ های صنعتی رزین آلکید، رزین آکریلیک، رنگ های لاتکی، پلاستیک و دیگر رزین های قدرتمند که برای رنگ آمیزی کناف مورد استفاده قرار می گیرند.
  • ایجاد محیط و فضای ضد حریق و مقاوم در برابر آتش سوزی

رنگ آمیزی کناف باید پوششی سبک ایجاد کند و بار زیادی بر روی دیوار اعمال نکند که رنگ اکریلیک از جمله رنگ های سبک به شمار می رود.
مکان هایی که ممکن است رنگ صدمه ببیند، رطوبت یا ضربه به مرور زمان آن را فرسوده کند و رنگ استفاده شده باید قابلیت ترمیم را داشته باشد از این رنگ می توان در رنگ آمیزی کناف استفاده کرد.

کناف کاری حرفه ای

ماستیک چیست؟

از ماستیک برای آب بندی در انواع قیر گرم اجرا، قیر سرد اجرا، ماستیک پلی یورتان، ماستیک سیلیکون، اکرولیکی، و غیره ارائه می شود. برای آب بندی کانال فاضلاب، آب بندی مخازن آب و فاضلاب، کف سازی، آب بندی کانال های آبیاری و غیره استفاده می شود. ماستیک ها در مقابل عواملی همچون اشعه UV خورشید، گرما و یخبندان، آب یا رطوبت و ضربه مقاوم هستند. از این رو محبوبیت و کاربرد های فراوانی در بتونه ماستیک کاری کناف دارد.

ماستیک کاری کناف و طریقه صحیح بتونه کناف

پودر ماستیک کناف را می توانید از بازار تهیه کنید که برای درزگیری استفاده می شود. اگر می خواهید سطح یکنواختی برای رنگ آمیزی داشته باشید با ماستیک کاری کناف نتایج چشمگیری را خواهید داشت. پودر ماستیک کناف را با میزان مشخصی آب ترکیب کرده و روی پنل های اجرا شده قرار دهید. ماستیک کاری کناف در نقاشی ساختمان به استادان نقاشی کمک می کند تا سطوحی مانند سقف و دیوارهای کناف کاری شده را بدون هیچ سایه یا ناهماهنگی داشته باشید.

کاربردهای مهم بتونه ماستیک کناف

بتونه های مخصوص کناف در دو نوع:

  1. بتونه درزگیر که برای گرفتن درز ها و شکاف های سطوح استفاده می شود.
  2. بتونه ماستیک که برای پوشش دهی سراسری سطح بکار می رود، نام برد.

 

ماستیک کاری و بتونه کاری

کاربردهایی که می توان برای بتونه ماستیک کناف مطرح کرد:

از بتونه ماستیک در هنگام اجرای صفحات روکش دار گچی استفاده نمود. با استفاده از نوار درزگیر و بتونه ماستیک کناف می توان سطح را پوشش داد.

بعد از آنکه درزگیری و پوشش درزها انجام شد، می توان از بتونه ماستیک کناف برای پوشش دهی کامل سطح استفاده کرد.

مکان هایی که نیاز است از رنگ امیزی در سریع ترین زمان ممکن بهر ه مند شد، می توان از رنگ آمیزی کناف توسط اساتید ماهر نقاشی ساختمان بهره گرفت که ساختمان را در سریع تر ین زمان ممکن با به صرفه ترین هزینه ها ارائه می نماید.

اگر می خواهید سطح را به زیبایی و مهارت تمام لکه گیری نمایید و خوجی یکدست و یکنواختی داشته باشید توصیه می کنیم بجای استفاده ازبتونه پلاستیک از بتونه نقاشی کناف استفاده نمایید. کناف سازگاری بیشتری با سطح دارد. برخی افراد به علت قیمت پایین بتونه پلاستیک از خرید بتونه کناف سر باز می زنند از این رو در نظر داشته باشید استفاده از بتونه نقاشی کنافقدرات بیشتری از بتونه پلاستیک دارد که می تواند قوس هایی تا عمق 5 میلی متر را پوشش دهد.

اگر میخواهید جایگزین مناسبی برای گچ در ساختمان داشته باشید تا دیوارها یکدست تر دیده شوند می توانید از کناف کاری استفاده کنید که پس از انجام کار سطح یکنواختی  را به شما می دهد که رنگ نیز به خوبی روی آن می نشیند.

اگر از توری کناف در کناف کاری استفاده کنید نه تنها از درزگیری با کیفیتی بهره مند خواهید بود بلکه مقاومت آن چند برابر گچ خواهد بود. از این رو بعد از اجرای رنگ نیز از ماندگاری بالای رنگ بهره مند خواهید شد و طول عمر دیوار ها نیز افزایش خواهد یافت.

اگر می خواهید دیوارها در  مقابل زلزله مقاومت داشته، به آسانی نقاشی شوند، طرح های مختلف به راحتی قابل اجرا باشد می توانید از کناف کاری و رنگ امیزی کناف در ساختمان خود استفاده نمایید.

گروه نقاشی ساختمان آرپا

استادکاران و هنرمندان ماهر در انواع نقاشی ساختمان در تهران

09194218279

تماس با ما

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *